Teekkarispeksi 2024

Liput

Lippukauppa: liput.teekkarispeksi.fi

Liput 25/27/32 euroa.
Opiskelija-alennus kaikista lipuista 11 euroa.
Kannatusliput 43/45/50 euroa.

Ohje ryhmälippujen tilaamiseen

Näytökset

Ensi-ilta 27.3. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri
1.4. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri
2.4. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri
8.4. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri
9.4. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri
14.4. klo 19 Tampere, Hällä-näyttämö
22.4. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri
23.4. klo 19 Helsinki, Aleksanterin teatteri

Esityksen kesto noin 3 tuntia. Sisältää väliajan.

Nitor
Riemurinne

Naamion Takana

On kevät 1946. Sisarukset Rosa ja Maria joutuvat keskelle Venetsian veristä valtapeliä, kun tanssiaiset päättyvät murhaan. Eri järjestelmien kannattajat kyräilevät ja syyttelevät toisiaan samalla kun pakkaa sekoittaa sodan ajalta jatkunut vastarintaliike. Kuinka käy paljastusten ristiaallokoissa kamppailevien sisarusten suhteelle? Entä kuka lopulta paljastuukaan naamion takaa?

Katso teaser-video Youtube -palvelussa

Speksi?

Teatteria on tehty maailman sivu, niin ammattilaisvoimin kuin harrastajienkin toimesta. Harva tekijäjoukko kuitenkaan suhtautuu produktioihinsa samanlaisella intohimolla, antautumisella ja rakkaudella kuin ne lukuisat opiskelijat, jotka Suomessa ja Ruotsissa tekevät tietynlaista, improvisaatioon nojaavaa musiikkiteatteria: speksiä.

Speksit ovat täysiverisiä koko illan musikaaleja, joissa näyttelijät, tanssijat, orkesteri ja tekniset taustajoukot loihtivat näyttämölle viihdyttävän ja vilpittömän esityksen, josta ei puutu teknistä laatua.

Speksien tärkeimpänä täkynä on kuitenkin yleisön osallistuminen: kun omstart-huuto kuuluu yleisöstä, näyttelijä improvisoi kohtauksen uudelleen, heittää tilanteeseen liittyvän vitsin tai vaikka puhkeaa lauluun, palaten sen jälkeen juoneen ja käsikirjoitukseen. Myös orkesteri, tanssijat ja tekniikka osallistuvat improvisointiin. Omstarteja ei ole harjoiteltu, vaan ne syntyvät hetkessä. Jokainen esitys on erilainen. Jos et usko, tule katsomaan ja kokeile itse!

Teekkarispeksi ry.

35 toimintavuotensa aikana Teekkarispeksi ry on kasvanut itsenäiseksi ja monenkirjavaksi teatteriyhdistykseksi. Mukana on vuosittain reilusti yli satapäinen joukko opiskelijoita ja valmistuneita niin Aalto-yliopistosta kuin muistakin pääkaupunkiseudun yliopistoista, ja esityksiä käy katsomassa musiikista, komediasta, improvisaatiosta ja elinvoimaisesta teatterista nauttivia kulttuurin ystäviä laidasta laitaan. Vuosittain Teekkarispeksin näkee lähes 3000 katsojaa.

Teekkarispeksi ry pyrkii myös edistämään speksin harrastamista Suomessa ja tarjoaa jäsenilleen monenlaisia kursseja ja muita mahdollisuuksia opetella musikaaliteatterin tekemistä. Teekkarispeksin alumnitoiminta on voimissaan Speksialumni ry:n kautta.